מאמרים
הידעתם?
מתכונים
קשת מיקס
אירועים
כתבו עלינו
גלריה
בסביבה שלנו
מרכז המבקרים
מיצי קשת בסרטים
צבעים לבריאות
תומכים בספורט
סופש דבש

כל הזמן אומרים לנו שארוחת הבוקר היא הארוחה הכי חשובה ביום. זה נכון, אבל...
ארוחת הבוקר חייבת להיות גם ארוחה איכותית, מוקפדת ומזינה, ובעיקר עבור הילדים.

ישנה חשיבות גדולה לארוחה שכזו אצל הילדים:

  1. הקניית הרגלי תזונה נכונים להמשך חייהם גם כבוגרים.
  2. שבירת הצום של הלילה והחזרת האנרגיה לגוף.
  3. אספקת אנרגיה טובה לגוף למשך היום לתפקוד גבוה לאורך זמן.
  4. העלאת יכולת הריכוז של הילדים למשך היום.
  5. חשיפה לטעמים ומזונות שונים.

כלומר, ערימת פתי בר עם כוס שוקו, אף על פי שהיא טעימה, היא לא בדיוק ארוחת הבוקר שאנו ממליצים עליה.

מאחר ויש ילדים רבים שלא מורגלים בארוחת בוקר בריאה, והקניית הרגלים חדשים לא תמיד באה בקלות, הנה כמה רעיונות לארוחות בוקר שהן גם מזינות וגם טעימות:

  • חטיפי בריאות ברוטב לבן
    למעשה, אנו מדברים על דגני בוקר מלאים או על גרנולה, ללא סוכר או ממתיק אחר עם כוס חלב או יוגורט טבעי.
    וכדי שיהיה מעניין, אפשר להוסיף פרי צבעוני.
  • טוסטעים
    שתי פרוסות לחם מלא, פרוסת גבינה צהובה (רצוי באחוזים נמוכים) וירק  - עגבניה, פטריות, גמבה או כל ירק אחר שהילדים אוהבים בתוך הטוסט.
  • קח פרי ותהיה לי בריא
    בננה גדולה עם תה נענע עם מעט סוכר או אפילו דבש. ואם הילד לא אוהב בננה – אז פרי אחר.
  • שייק איט בייבי
    שייק מפירות העונה על בסיס מים. אפשר גם על בסיס חלב או חצי חצי – חצי מים, חצי חלב. ערבבו בבלנדר בננה, מלון ותמר או תות ובננה או כל שילוב אחר שבא לכם.
    תוכלו להכין כמה שייקים ולהגיש בכוסיות קטנות מגוון טעמים.
  • כריך עכשיו
    לא חייב לחכות לארוחת עשר בשביל לאכול כריך.
    הכינו כריך מלחם מלא או לחם דגנים או שיפון עם ממרחים מגוונים וטעימים:
    - סלט אבוקדו,
    - חביתה
    - קוטג' או לבנה
    - טחינה ועוד
    הוסיפו ירקות חתוכים לכריך או לידו.

 תוכלו כמובן לשלב בקבוקון קשת MIX צבעוני, טעים ומזין שילדים ממש אוהבים :)

 

ועוד דבר חשוב -

הקפידו על צורת ההגשה של המנה הנבחרת – אפשר לסדר על הצלחת בצורה מצחיקה, אפשר להגיש כמו רכבת, אפשר להפוך את הארוחה כולה למשחק בין בני הבית – מה שגם תורם לאוירה והחוויה המשפחתית המשותפת.


הכי חשוב – תנו מספיק זמן לארוחה. קומו מוקדם יותר אם צריך, רק אל תאיצו בילדים ובעצמכם לאכילה מהירה.

האמת היא, שההמלצות הללו מתאימות גם למבוגרים. אפשר וכדאי לשנות הרגלים לחיים בריאים יותר J

באהבה,

מיצי קשת

 


image